یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۲۲:۴۵

در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی مطرح شد
تلاش برای تخصیص 4 درصد تولید ناخالص داخلی به پژوهش
باشگاه خبری فراساحل: وضعیت بودجه بخش تحقیقات در لایحه بودجه 1394 و مقایسه با بودجه های سال های گذشته در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه 56 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 25/9/1393 به ریاست دکتر محمد رضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. در این جلسه گزارش" وضعیت بودجه بخش تحقیقات در لایحه بودجه 1394 و مقایسه با بودجه‌های سال‌های گذشته ارائه شد. در این گزارش که براساس اطلاعات ارائه شده از جانب مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران تدوین شده است، بودجه تخصیص یافته به نهادهای پژوهشی و میزان افزایش بودجه مورد اشاره قرار گرفته است.

پس از این گزارش اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: استفاده از فرصت کاهش قیمت نفت برای بالابردن سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، کمک به صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه ملی، الزام برخی از نهادهای غیر دولتی به تخصیص 4 درصد از بودجه خود به بخش پژوهش، به روز کردن آمارهای بخش پژوهش با عنایت به بودجه تحقیقاتی در برخی از بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور، ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی از طریق معافیت‌های مالیاتی و سایر ابزارها برای ورود به بخش پژوهش، مساله محور و اثر بخشی پژوهش‌ها برای دستگاه‌ها اجرایی و تغییر شاخص تخصیص بودجه دانشگاه‌ها از شاخص‌هایی مانند تعداد دانشجو به سایر شاخص‌ها مانند تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان. دکتر مخبر دزفولی در این جلسه، ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: در موضوع حمایت از تولیدات فناورانه داخلی یک ستاد و مرکز با محوریت جهاد دانشگاهی و با عضویت وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونت علمی فناوری، دفتر همکاری‌های علمی فناوری ریاست جمهوری و.... تشکیل شود.

وی افزود: این ستاد باید در یک بازه زمانی مشخص، پیشنهادهای مدونی را در این زمینه برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تقدیم کند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه برخی از شرکت‌های داخلی در زمینه انجام تعهدات خود طبق توافق صورت گرفته و یا ارائه خدمات پس از فروش، ضعف‌هایی دارند و این ضعف‌ها به بازار مصرف محصولات داخلی ضربه زده است. عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: انجام تعهد طبق قرارداد و در زمان تعیین شده، قیمت مناسب و معقول، خدمات مستمر پس از فروش و بهبود کیفیت تولیدات باید در پیشنهادهای ارائه شده، نقش اساسی داشته باشد. وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های توسعه صنعتی کشور که در دست تدوین است، افزود: با توجه به تجربیات حاصل شده در زمینه تدوین اسناد ملی و راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، نهادهای مسؤل در تدوین سیاست‌های توسعه صنعتی کشور می‌توانند از این تجربیات گرانقدر استفاده کنند.


  کد خبر : 179
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :